Connect with us

Autismul virtual, boala copilăriei moderne. Legătura dintre expunerea copiilor la ecrane și dezvoltarea lor: „Impactul este dezastruos”

Ultima Oră

Autismul virtual, boala copilăriei moderne. Legătura dintre expunerea copiilor la ecrane și dezvoltarea lor: „Impactul este dezastruos”

Fenomen îngrijorător în rândul copiilor: autismul virtual

Un număr crescând de copii ajung la cabinetele de psihiatrie cu tulburări de comportament cauzate de expunerea excesivă la ecrane, începând de la vârste fragede. Specialiștii se referă la această situație drept o criză tăcută a copilăriei moderne, denumită autism virtual. Diagnosticul pus de medici este adesea greu de acceptat de părinți. Din fericire, autismul virtual poate fi tratat, dar procesul de recuperare prin terapie specializată poate dura chiar și câțiva ani, conform experților.

Recomandările pentru limitarea expunerii la ecrane

Studiile recente subliniază că copiii sub doi ani nu ar trebui să fie expuși deloc la ecrane, iar cei cu vârste între 2 și 5 ani ar trebui să aibă o limită de o oră pe zi. De multe ori, părinții apelează la tehnologie pentru a-și menține copiii ocupați, din lipsă de timp sau pentru a avea liniște. Cu toate acestea, ei ajung să plătească prețul pentru această alegere.

Experiențele părinților și impactul asupra comportamentului copiilor

Un părinte a povestit despre experiența sa: „Nu se juca, nu răspundea la întrebări și petrecea 4-5 ore pe tabletă. Când încercam să-i iau dispozitivul, făcea crize de furie și devenea violent.” De obicei, părinții ajung la specialiști cu plângeri legate de întârzierea limbajului, dar discuțiile detaliate relevă că acești copii au petrecut foarte mult timp în fața ecranelor.

Impactul asupra dezvoltării cognitive

Dorina Oniță, medic psihiatru din Arad, afirmă că impactul asupra dezvoltării cognitive a copiilor este devastator, afectând regiunile creierului implicate în învățare, atenție, controlul impulsurilor și empatie. Copiii care suferă de autism virtual ajung să nu știe să se joace, să nu aibă răbdare, să nu comunice eficient și să nu negocieze.

Observațiile din mediul școlar

Comportamentele afectate de expunerea excesivă la ecrane sunt vizibile și în mediul școlar. Nicoleta Muntoiu, învățătoare la Liceul de Informatică din Arad, a observat că elevii își pierd rapid atenția. Aceștia nu reușesc să termine sarcinile școlare, întrucât informațiile de pe telefon sunt prezentate într-un ritm accelerat, pe când la școală lucrurile se desfășoară mai lent.

Concluzie: autismul virtual este reversibil

În comparație cu tulburările de spectru autist care se manifestă încă de la naștere, autismul virtual poate fi tratat. Cu toate acestea, procesul de recuperare necesită un tratament specializat și terapie, putând dura chiar și ani pentru a restabili dezvoltarea normală a copiilor afectați.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Ultima Oră

Advertisement
To Top