România se dezvoltă prin infrastructură, nu prin misticism
Premierul Marcel Ciolacu a subliniat, luni, importanța dezvoltării infrastructurii rutiere și feroviare pentru România, afirmând că țara nu poate progresa cu „misticism și povești despre tunele dacice”. Într-o postare pe pagina sa de Facebook, el a evidențiat necesitatea construirii de rute moderne care să traverseze munții și să conecteze România mai rapid de Europa.
Investiții strategice și impact economic
Ciolacu a menționat că finalizarea primei străpungeri a unui tunel forat pe autostrada Sibiu – Pitești reprezintă o dovadă a capacității României de a depăși orice obstacol în realizarea marilor investiții strategice. „Străpungerea munților este cel mai provocator element al traseului acestei autostrăzi, care va genera un impact economic semnificativ. Vorbim despre creșterea afacerilor pentru mii de firme românești, creșterea volumului de mărfuri transportate mai rapid, dezvoltarea turismului și un sprijin crucial pentru exporturile marilor fabrici auto, Dacia și Ford”, a declarat premierul.
Progresul lucrărilor pe autostrada Sibiu – Pitești
Stadiul lucrărilor pe cei 9,86 kilometri ai secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) a atins aproape 64%. Recent, a fost realizată străpungerea primei galerii a tunelului Momaia, de 1,35 kilometri. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina sa de Facebook că aceasta este o etapă importantă în construcția secțiunii 4 a autostrăzii.
„S-a realizat străpungerea primei galerii (sensul de mers Sibiu – Pitești) a tunelului rutier Momaia! Tunelul Momaia, cu o lungime de 1,35 km, este primul tunel rutier forat construit pe o autostradă din România și este compus din două galerii unidirecționale, câte una pentru fiecare sens de circulație”, a precizat Grindeanu.
Știri din Sursa Sigură