Connect with us

Criza muncii la Volkswagen escaladează: Greve extinse și amenințări cu închideri de fabrici în Germania. Oficialii companiei discută azi cu sindicatele

Ultima Oră

Criza muncii la Volkswagen escaladează: Greve extinse și amenințări cu închideri de fabrici în Germania. Oficialii companiei discută azi cu sindicatele

Criza muncii la Volkswagen escaladează: Greve extinse și amenințări cu închideri de fabrici în Germania. Oficialii companiei discută azi cu sindicatele

**Conflictul între angajați și conducerea Volkswagen escaladează: greve extinse și viitor incert pentru fabricile din Germania**

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, este în plină confruntare cu forța sa de muncă, pe fondul discuțiilor tensionate despre reducerea costurilor și viitorul fabricilor din Germania. În timp ce conducerea avertizează că eficiența trebuie îmbunătățită pentru a evita concedieri și posibile închideri de uzine, sindicatele au declanșat greve extinse, acuzând lipsa de soluții echitabile. Astăzi, pe 9 decembrie, cele două părți se reunesc într-o întâlnire decisivă pentru viitorul angajaților și al companiei. Unsplash.com/
Erik Mclean

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, se confruntă cu o intensificare a conflictului dintre conducere și angajați, pe fondul propunerilor de reducere a costurilor și a unei scăderi drastice a competitivității uzinelor din Germania. Situația s-a agravat pe măsură ce reprezentanții angajaților, organizați de sindicatul IG Metall, au decis să organizeze greve extinse începând cu 9 decembrie, în nouă dintre unitățile companiei din Germania.

Reducerea costurilor și impactul asupra angajaților

Directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat că fabricile germane nu sunt competitive în actualul context economic și că, fără creșterea eficienței, reducerea forței de muncă și chiar închiderea unor unități nu pot fi excluse. Conducerea a solicitat o reducere de 10% a salariilor angajaților din Germania și o utilizare mai eficientă a capacităților fabricilor, în special pe fondul concurenței crescute din partea producătorilor auto chinezi și a cererii în scădere pentru automobile.

În paralel, compania a avertizat că dividendele vor scădea proporțional cu câștigurile, de la 9 euro pe acțiune în 2023 la aproximativ 6,75 euro în acest an.

Greve și răspunsul sindicatelor

În replică, sindicatul IG Metall a organizat greve parțiale de patru ore în diverse fabrici, ca răspuns la discuțiile eșuate privind salariile și viitorul locurilor de muncă. Liderul sindical Thorsten Groeger a declarat că, dacă nu se ajunge la un acord, greva ar putea deveni „cea mai dură bătălie colectivă înregistrată vreodată la Volkswagen”.

Reuniune decisivă pe 9 decembrie

Ambele părți urmează să se întâlnească pe 9 decembrie, încercând să găsească o soluție sustenabilă care să împace nevoile economice ale companiei cu protecția locurilor de muncă. Conducerea Volkswagen își menține apelul pentru dialog, deși sindicatele avertizează că sunt pregătite să escaladeze conflictul, dacă cerințele lor nu sunt îndeplinite.

Provocările grupului Volkswagen

Cu un portofoliu de 12 mărci, inclusiv VW, Audi, Porsche și Skoda, Volkswagen se află sub presiunea unor costuri ridicate de producție și a competiției din partea giganților auto chinezi. Compania își concentrează eforturile pe reducerea costurilor și îmbunătățirea eficienței pentru a-și păstra cota de piață și a menține profitabilitatea în contextul economic actual.

Conflictul dintre angajați și conducere rămâne un test major pentru strategia pe termen lung a Volkswagen.

B.C

Continue Reading

More in Ultima Oră

Advertisement
To Top