Drive test Suzuki S-Cross: Partenerul perfect pentru aventurile familiei tale
Când vine vorba de testarea unei mașini, traseul în sine joacă un rol extrem de important. De aceea, pentru weekend-ul petrecut cu Suzuki S-Cross, am ales un drum care să împreune toate elementele necesare unui test complet: București – Avrig – Transfăgărășan – București. Traseul ne-a purtat prin orașe aglomerate, drumuri naționale, serpentine spectaculoase și, evident, celebrul Transfăgărășan, o probă de foc pentru orice vehicul încărcat cu bagaje și cu oameni. Verdictul? Distracție la maximum!
Suzuki S-Cross nu doar că a trecut testul, dar a reușit să impresioneze la fiecare pas.
Prima impresie pe care Suzuki S- Cross ți-o lasă e că e o mașină de familie. Asta pentru că pare ușor mai mare decât un Vitara și are un portbagaj mai generos. Dar nu e doar atât. Este ideală pentru familiile cu copii pentru că în spate poți amplasa lejer două scaune Isofix și chiar dacă vrei să transporți doi adulți de 1.80 înălțime, o poți face fără să chinui genunchii sau colana pasagerului din față. Dar Suzuki S- Cross nu e doar atât: un crossover de familie! E și un companion pentru distracție. Echipa Connectopia a avut parte de o surpriză când a ales Suzuki S Cross Hybrid pentru un teambuilding în Avrig. Am avut cu toții loc de bagaje, deși am fost 3 oameni în mașină, cu trolere și cumpărăturile de grătar. Cel mai fericit a fost desigur pasagerul din spate care s-a bucurat din plin de trapa gigantică pe care Suzuki a decis să o pună pe această mașină.
Primul lucru care te lovește atunci când vezi Suzuki S-Cross este designul său bine echilibrat. Cu o grilă frontală impunătoare, faruri LED elegante cu lumini led de zi și linii dinamice care subliniază o postură robustă, S-Cross reușește să atragă privirile fără să fie ostentativă. Asta pentru că Suzuki în general nu țipă, ci doar te servește. Este angajatul acela devotat și productiv care știe să-și respecte munca și nu cere măriri de salariu în fiecare lună. Nu e angajatul care vine la muncă îmbrăcat mai bine decât patronul doar ca să arate fetelor că el e valabil.
Jantele din aliaj de 17 inci adaugă un plus de stil și conferă un aer de siguranță, iar garda la sol generoasă sugerează că nu se teme să părăsească asfaltul pentru un drum mai accidentat ca să te facă să nu uiți că ți-ai cumpărat-o totuși cu gândul la aventură. Tocmai pentru că e un cameleon al drumurilor noastre, Suzuki S-Cross nu e o mașină futuristă, cu elemente de caroserie scumpe și ușor de deteriorat și are o gamă mică de culori pe care te poți baza. Vopseaua însă este recunoscută pentru rezistența în timp, astfel încât nu-ți faci griji că-i sare lacul prea curând. Are fiecare lucru pus la locul lui iar motorul se aude foarte silențios. Apropo de lucruri la locul lor, oglinzile sunt montate în ușă și oferă o vizibilitate foarte bună în jurul stâlpilor mașinii, ca să poți să o manevrezi lejer în oraș. Aproape că nu îl auzi deloc propulsorul benzină de 1.4 atunci când te apropii de ea și nici în interior nu are rezonanță, chiar dacă nu discutăm despre un segment premium. În mers, la viteze legale pe drumurile naționale pasagerii și copiii se pot odihni liniștiți. Un alt detaliu pentru cei care apreciază lucrurile practice și nu neapărat artificiile, stopurile sunt foarte ușor vizibile și ziua și noaptea dar și în condiții de ceață sau ploaie. Sunt mari și au o tentă transparentă, fiind foarte clare, un lucru bun pentru a le atrage atenția celor care vin cu viteză din spate.
Interiorul lui Suzuki S-cross este despre echilibru și confort
Odată urcat la volan, descoperi un interior modern dar nu spectaculos. Este ergonomic și bine finisat pentru banii pe care Suzuki îi cere pentru acest model. Bordul este dominat de un ecran tactil de 7 inci, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, care face ca navigarea sau controlul funcțiilor multimedia să fie un joc de copii.
Am plecat în această aventură cu bagaje pentru trei persoane, iar portbagajul de 430 de litri s-a dovedit mai mult decât suficient. Dacă aveți nevoie de și mai mult spațiu, bancheta spate este rabatabilă, oferind flexibilitate pentru transportul obiectelor voluminoase.
Locurile din față sunt bine profilate și oferă un suport lateral suficient de bun pentru cei care nu fac drifturi cu mașina, mai ales pe serpentinele Transfăgărășanului. Cei din spate se vor bucura de un spațiu generos pentru picioare și cap, ceea ce face ca S-Cross să fie o alegere excelentă pentru familii sau grupuri de prieteni.
Cât consumă Suzuki S-Cross
Modelul testat a fost echipat cu un motor 1.4 Boosterjet Hybrid, care dezvoltă 129 CP și un cuplu de 235 Nm. Acesta vine împerecheat cu un sistem AllGrip 4×4, care oferă patru moduri de conducere: Auto, Sport, Snow și Lock. Pe drumurile de munte, modul Sport și-a arătat cu adevărat valoarea, oferind o aderență excelentă și un răspuns prompt al accelerației.
Consumul a fost o surpriză plăcută. Pe tot parcursul traseului, care a inclus autostradă, drumuri naționale și porțiuni dificile pe Transfăgărășan, consumul mediu s-a situat în jurul a 6 litri/100 km. Pentru o mașină 4×4, acest rezultat este impresionant.
S-Cross-un crossover stabil și silențios
Pe autostradă, S-Cross s-a simțit stabilă și silențioasă, iar în oraș, dimensiunile compacte și direcția precisă au făcut ca manevrele în spații strâmte să fie floare la ureche. Când am ajuns pe serpentinele Transfăgărășanului, tracțiunea oferită de sistemul AllGrip și-a spus cuvântul. Am avut mereu senzația că mașina este în control, chiar și în condiții de aderență scăzută pe timp de ploaie.
Un alt punct forte al lui Suzuki S-Cross este prețul competitiv. Cu un pachet generos de dotări în echiparea standard și tehnologiile moderne de siguranță (cum ar fi frânarea automata de urgență, monitorizarea unghiului mort și pilotul automat adaptiv), S-Cross oferă un raport calitate-preț excelent. Prețul pentru modelele cu tracțiune față încep de la aproximativ 20.000 de euro iar pentru dotări cum ar fi cutie automată și 4×4 mai scoți din buzunar vreo câteva mii. Mașina însă nu va sări prea mult de 27 de mii de euro ceea ce o face un rival de temut pentru competitori mai pretențioși cu eticheta de off road.
S-cross-partenerul ideal pentru aventuri de buget și vacanțe în Grecia
Suzuki S-Cross a demonstrat că este o mașină extrem de versatilă, care se simte în largul ei întâlnind provocările oricărui traseu. Spațioasă, economă, dotată cu tehnologii moderne și capabilă într-o varietate de condiții de drum, S-Cross este alegerea ideală pentru cei care caută o mașină de familie agilă, dar și pentru iubitorii de călătorii. Cine nu a fost în Thasos, de exemplu cu o Skoda Octavia sau BMW seria 3 nu știe despre ce vorbesc. Dar vă garantez că Suzuki S-Cross vă va oferi mult mai puțin stress în concediu pe drumuri neasfaltate și vă veți putea bucura de peisaje fără teama că baia voastră de ulei ar putea rămâne pe acolo. Dacă sunteți într-o căutare de libertate și performanță, Suzuki S-Cross este gata să vă poarte pe cele mai frumoase drumuri. Merită un drive test și o simulare. În ambele variante, vă va da de gândit.