Întârzieri pentru Autostrada de Centură a Capitalei în zona de sud
Autostrada de Centură a Capitalei, în special tronsonul din zona de sud, se confruntă cu o nouă amânare. Această porțiune de 18 kilometri ar fi contribuit semnificativ la reducerea traficului de tranzit din București, oferind o rută directă între Pitești și Constanța. Din păcate, tronsonul dintre Bragadiru și Joița nu va fi finalizat pe 15 aprilie, așa cum fusese anunțat anterior, ci abia la începutul lunii iulie.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și-au pierdut încrederea în promisiunile constructorului grec, care a acumulat o serie de întârzieri. În acest context, autoritățile amenință cu penalizări severe, având în vedere că lucrările la poduri și pasaje sunt departe de a fi finalizate.
Importanța tronsonului de 18 kilometri
Cei 18 kilometri reprezintă o verigă esențială în Autostrada de Centură Sud a Capitalei, asigurând o legătură continuă între șoseaua spre Constanța și cea spre Pitești. Odată ce aceste lucrări vor fi finalizate, șoferii care tranzitează Bucureștiul vor putea ocoli orașul, circulând cu o viteză de până la 130 km/h. Din păcate, termenul de finalizare continuă să fie amânat.
Autostrada este construită de o firmă din Grecia, iar la începutul anului, reprezentanții acesteia promiteau deschiderea pe 15 aprilie. Acum, termenul a fost extins la 3 iulie, ceea ce înseamnă o întârziere totală de un an și opt luni, adăugată la timpul pierdut în etapa de proiectare.
Starea lucrărilor și provocările întâmpinate
„Nu suntem siguri că se va respecta și acest termen. Avansul fizic al lucrărilor a crescut de la 76% la 78% în ultimele trei luni, iar 22% din contract rămâne nefinalizat. Constructorii sunt deja penalizați cu 5 milioane de lei și riscă să ajungă să plătească cel puțin 15% din valoarea contractului”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Oficialii de la Drumuri solicită o mobilizare mai eficientă din partea constructorului, care susține că are pe șantier 300 de utilaje și 400 de muncitori, inclusiv personal străin. Totuși, problema relocării utilităților nu este încă rezolvată, deoarece mutarea unor linii electrice de la Transelectrica este întârziată din cauza neplății taxei de racordare de către antreprenorul grec.
Stadiul lucrărilor
Deși în anumite zone muncitorii toarnă asfalt și instalează stâlpi de iluminat, cu patru luni înainte de noul termen de finalizare, unele poduri și pasaje necesare nu sunt finalizate. „Construirea podurilor este esențială pentru funcționarea autostrăzii; altfel, nu are sens să se asfalteze porțiuni între acestea”, a adăugat Alin Șerbănescu.
În absența unei mobilizări excepționale din partea contractorului, primele porțiuni ale Autostrăzii de Centură care vor fi finalizate în acest an se află în zona de nord, incluzând aproximativ 7 kilometri între DN2 și alte rute importante.
Proiectul DN3 avansează cu sprijinul unei firme chinezești
Lucrările la DN3 sunt realizate de o companie din China, care a finalizat deja o treime din proiect. Reprezentanții de la Drumuri sunt optimiști că echipa de construcție va reuși să închidă șantierul în luna noiembrie.
Resursele mobilizate pe șantier
În prezent, pe teren se află 353 de muncitori și 151 de utilaje. Pentru a respecta termenul stabilit, este esențial ca problema relocării utilităților din zona DN3 să fie soluționată rapid.
Proiecte conexe și termene de finalizare
Un alt constructor român și-a propus să finalizeze lucrările pe cei 4,5 kilometri de șosea rapidă dintre DN3 și Autostrada Soarelui, inclusiv podul de peste lacul Cernica, cu o lună înainte de termenul limită.
Starea actuală a Autostrăzii care înconjoară Capitala
Autostrada ce înconjoară Capitala se întinde pe 100 de kilometri, însă în prezent, doar 56 dintre aceștia sunt deschiși circulației. Finalizarea întregului proiect este programată pentru sfârșitul anului viitor, când vor fi terminați și cei 17,5 kilometri dintre Joița și Corbeanca, unde lucrările nu au început încă.