Connect with us

Operațiuni contracronometru. Pregătirea avioanelor pentru decolare de pe Otopeni în sezonul de iarnă.

Ultima Oră

Operațiuni contracronometru. Pregătirea avioanelor pentru decolare de pe Otopeni în sezonul de iarnă.

Munca din spatele zborurilor de iarnă pe aeroportul Otopeni

În spatele fiecărui zbor de iarnă se află dedicarea a sute de angajați care nu se lasă descurajați de condițiile meteorologice nefavorabile. Începând cu prima ninsoare de duminică, activitățile pe aeroportul Otopeni au fost intense, cu muncitori care lucrează neobosit. Majoritatea aeronavelor beneficiază de degivrare cu câteva momente înainte de decolare, iar pistele sunt curățate constant de zăpadă.

Deși au fost întârzieri în programul zborurilor, până în prezent, niciun zbor nu a fost anulat. O echipă de reporteri a surprins imagini exclusive din turnul de control și de pe piste, subliniind importanța fiecărui minut pentru ca pasagerii să ajungă la destinații la timp.

Coordonarea activităților pe aeroport

Angajații de la Otopeni se asigură că pistele sunt pregătite pentru decolare conform programului stabilit. Comunicarea eficientă este crucială, în special în contextul responsabilității pentru siguranța mai multor zboruri pe zi.

Dan Deleanu, dispecer sol, explică: „Suntem în centrul de comandă, dirijând activitățile de la sol. Ne ocupăm de alocarea pozițiilor de parcare pentru aeronave la platforma de îmbarcare și debarcare. În această perioadă, coordonăm deszăpezirea suprafețelor de manevră.”

Isabella Neagu, jurnalist, adaugă că „47 de utilaje sunt active pentru deszăpezirea pistelor, căilor de rulare și platformelor.”

Provocările sezonului de iarnă

Deși numărul zborurilor este mai mic comparativ cu vara, sezonul de iarnă aduce provocări suplimentare, deoarece timpul necesar pregătirii aeronavelor pentru zbor se prelungește. Înainte de decolare, avioanele sunt curățate de gheață, cu accent pe elementele de comandă ale acestora.

Isabella Neagu subliniază că „degivrarea aeronavelor este o misiune contracronometru, deoarece lichidul utilizat pentru curățare îngheață rapid, astfel încât procedura poate începe doar după îmbarcarea pasagerilor.”

Teo Postelnicu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, atrage atenția asupra riscurilor: „Dacă un avion are gheață în timpul zborului, pot apărea blocaje la aripi sau alte componente, punând în pericol siguranța zborului. În condiții de viscol sau ninsoare puternică, degivrarea poate dura mai mult, până când comandantul consideră că aeronava este complet dezghețată.”

Până acum, pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni au decolat și au aterizat peste o mie de curse, transportând mai mult de 130.000 de pasageri, în ciuda ninsorilor din Capitală.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Ultima Oră

Advertisement
To Top