Eliminarea testării psihologice pentru cadrele didactice, o decizie controversată
Specialiștii în psihologia muncii și psihologia organizațională și-au exprimat surprinderea față de eliminarea testării psihologice pentru cadrele didactice, conform declarațiilor președintelui Colegiului Psihologilor din România, Edmond Cracsner. Acesta a subliniat că evaluarea psihologică a cadrelor didactice ar trebui să facă parte din domeniul psihologiei muncii și organizaționale, având în vedere importanța acestui segment în educație.
Reglementările actuale sunt insuficiente
Cracsner a menționat că, în prezent, reglementările referitoare la testarea psihologică a cadrelor didactice nu sunt bine stabilite. Potrivit specialistului, legea educației naționale prevede existența unor comisii de evaluare formate din medici și psihologi, însă aceste comisii nu sunt implementate din cauza lipsei unui ordin comun între Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.
Necesitatea evaluării psihologice
Conform acestuia, un ordin care să reglementeze obținerea certificatului medical pentru cadrele didactice ar trebui să permită evaluarea psihologică, dar doar în cazul în care un medic specializat în Medicina Muncii emite o recomandare. Cracsner a subliniat că angajatorii din toate domeniile, inclusiv cel educațional, ar trebui să recunoască importanța evaluării psihologice pentru a asigura o performanță mai bună a angajaților.
Raportul costuri-beneficii
Edmond Cracsner a evidențiat că investiția în evaluarea profesională și psihologică aduce beneficii semnificative, iar raportul costuri-beneficii este favorabil. Conform afirmațiilor sale, o evaluare corectă poate duce la îmbunătățirea performanțelor angajaților, demonstrând astfel necesitatea de a reintegra testarea psihologică în procesul de angajare și evaluare a cadrelor didactice.