Scandalul legat de dezvoltatorul imobiliar Nordis, care a stârnit recent o mare controversă în România, l-a adus în centrul atenției și pe cunoscutul influencer Selly. După ce publicația Recorder a dezvăluit că mai multe persoane au plătit sume considerabile pentru apartamente pe care nu le-au mai primit, numeroase critici au fost îndreptate către cei care au promovatcompania, printre care și Selly. Influencerul a răspuns public acuzațiilor, explicând colaborarea sa cu Nordis și subliniind că nu a primit niciun beneficiu financiar de la aceștia.
Colaborarea cu Nordis: o înțelegere de tip barter
Selly a explicat într-o postare pe TikTok că a avut o singură colaborare cu Nordis, în iunie 2021, și că aceasta nu a implicat nicio plată în bani. „Nu am încasat niciodată niciun leu de la Nordis sau de la altă firmă din grupul Nordis. Colaborarea a fost un barter – am primit acces la locația lor în schimbul unor postări pe Instagram”, a declarat Selly.
El a detaliat că, în acea perioadă, pregătea un videoclip pentru formația 5GANG și avea nevoie de o locație luxoasă pentru filmări. După ce a discutat cu Nordis, aceștia i-au oferit acces gratuit timp de două zile la recepția lor din Aleea Alexandru, un spațiu luxos, în schimbul unei promovări pe rețelele sociale. Selly a acceptat acest aranjament, promovând compania prin șase postări de tip Insta Story și incluzând logo-ul Nordis pentru două secunde în videoclipul filmat la locație.
Sursa foto: Facebook/ Selly
Contractul și contextul colaborării
Pentru a-și susține afirmațiile, Selly a prezentat și contractul semnat cu Nordis. Acesta specifica că influencerul trebuia să promoveze „modelul de business al Nordis Group și ansamblul rezidențial Nordis” pe Instagram, prin postări temporare (story). În schimb, Nordis i-a oferit acces la locația dorită, fără nicio plată în bani.
Selly a ținut să sublinieze că, la momentul colaborării, în 2021, nu exista nicio informație negativă în spațiul public despre Nordis. „Până în iunie 2021, puteți verifica și voi acest lucru, nu găsiți absolut niciun lucru negativ despre Nordis. Nu exista atunci niciun fel de indiciu că ar fi vorba de o fraudă”, a declarat el. Selly a insistat că la acea vreme nu existau semne care să indice problemele majore care au ieșit la iveală abia ulterior.
Sely: “Îmi pare rău că am făcut acea promovare”
În declarațiile sale, Selly a admis că, văzând situația actuală, regretă asocierea cu compania Nordis. „Acum, cu informațiile de astăzi, îmi pare rău că am făcut acea promovare? Da, îmi pare rău. Îmi pare foarte rău dacă cineva, în urma story-urilor mele, a decis să semneze o promisiune de vânzare-cumpărare și ulterior să-și piardă banii la treaba asta”, a spus influencerul.
Cu toate acestea, el a subliniat că nu consideră că a greșit în mod direct, deoarece la momentul respectiv nu existau motive rezonabile să creadă că Nordis ar fi implicat într-o escrocherie. „Este perfect rezonabil și sunt de acord cu toți cei care spun că un influencer ar trebui să verifice produsele pe care le promovează. Sunt total de acord cu voi, influencerii au o responsabilitate față de ceea ce promovează și ar trebui să facă verificări înainte să promoveze un brand. Dar în absența vreunor indicii concrete că ar fi vorba de o fraudă, nu cred că poți să blamezi un influencer pentru ceva ce mai târziu s-a dovedit a fi o țeapă”, a adăugat el.
Scandalul Nordis: o fraudă masivă
Problemele Nordis au ieșit la lumină în urma unei investigații realizate de Recorder, care a dezvăluit că mai multe persoane au investit sume considerabile pentru achiziționarea de apartamente în proiectele rezidențiale ale companiei, însă, după ani de așteptare, nu au primit locuințele promise. Nordis, un dezvoltator imobiliar care promitea apartamente de lux în stațiuni precum Mamaia, a reușit să atragă mii de clienți prin promisiuni de câștiguri rapide și locuințe de lux. Mulți dintre acești clienți au plătit avansuri mari, unii chiar integral, dar nu au văzut niciun progres în construcția proiectelor.
Dezvăluirile Recorder au scos la iveală o schemă complexă, în care dezvoltatorul ar fi folosit fondurile obținute pentru a-și extinde operațiunile, fără a livra efectiv apartamentele promise. În ciuda numeroaselor avertismente și cereri din partea clienților, Nordis a continuat să promoveze noi proiecte, iar clienții și investitorii s-au trezit în fața unei posibile pierderi totale a investițiilor lor.
Această situație a dus la un val de critici în mediul online, nu doar la adresa companiei, ci și la adresa celor care au contribuit la promovarea ei. În special, persoanele publice, printre care Selly, au fost acuzate că au ajutat indirect la creșterea încrederii în dezvoltator, promovând un brand care ulterior s-a dovedit a fi implicat în practici dubioase.
În final, scandalul Nordis nu doar că a afectat mii de oameni care au pierdut bani, dar a ridicat și semne de întrebare despre rolul influencerilor în promovarea brandurilor și despre responsabilitatea acestora în verificarea partenerilor comerciali. Selly, alături de alte persoane publice, rămâne în centrul unei dezbateri mai ample despre etică și responsabilitate în marketingul influențat de rețelele sociale.