Connect with us

Sistemul informatic al cardului de sănătate a căzut. „Eliberăm rețete offline”

Ultima Oră

Sistemul informatic al cardului de sănătate a căzut. „Eliberăm rețete offline”

Sistemul informatic al cardului de sănătate a căzut. „Eliberăm rețete offline”

Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) Întâmpină Probleme

Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), utilizat în sectorul medical, este din nou nefuncțional, iar medicii semnalează impactul negativ asupra serviciilor destinate pacienților, cu timpi de așteptare crescuți în cabinete și farmacii.

Afectarea Serviciilor Medicale

Patronatul Medicilor Specialiști cu Practică Independentă a comunicat public că nefuncționarea SIUI afectează procesarea serviciilor medicale și decontările realizate prin Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Această situație creează dificultăți semnificative în furnizarea serviciilor medicale.

Principalele Probleme Identificate

Medicii specialiști au subliniat că afectarea serviciilor se manifestă în special prin:

  • Validarea și raportarea serviciilor medicale oferite pacienților asigurați
  • Verificarea calității de asigurat
  • Eliberarea rețetelor compensate și gratuite
  • Emiterea și validarea concediilor medicale

Apel către Autorități și Pacienți

Medicii fac apel către autoritățile competente pentru a lua măsuri imediate în vederea remedierii acestei probleme și pentru a oferi soluții alternative care să asigure continuitatea actului medical, fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale sau pacienți. De asemenea, aceștia solicită înțelegerea pacienților în această perioadă dificilă.

Proceduri Temporare pentru Eliberarea Rețetelor

În contextul actual, medicii eliberează rețetele în regim offline și solicită înțelegerea pacienților cu privire la timpii de ridicare a acestora. De asemenea, se cere înțelegere în privința timpilor de așteptare în cabinetele medicale, cauzate de durata prelungită de semnare și validare a consultațiilor și serviciilor medicale.

Continuitatea Asistenței Medicale

În situațiile în care se întâmpină dificultăți în utilizarea PIAS, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale pot fi acordate în regim offline, asigurând continuitatea asistenței medicale. Raportarea informatică va putea fi efectuată ulterior, în termen de trei zile lucrătoare.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Ultima Oră

Advertisement
To Top