Connect with us

„Moralul lor e la pământ”: Disperare printre cei 700 de angajați concediați odată cu închiderea fabricii de vagoane din Arad.

Social

„Moralul lor e la pământ”: Disperare printre cei 700 de angajați concediați odată cu închiderea fabricii de vagoane din Arad.

Închiderea Fabricii de Vagoane din Arad: Un Impact Dramatic asupra Angajaților

Decizia de închidere a fabricii de vagoane din Arad, programată pentru luna iunie, a generat o stare de disperare printre cei aproximativ 700 de angajați. Multe dintre persoanele afectate au vârste de peste 50 de ani și au aflat dintr-o dată că își vor pierde locurile de muncă. Această hotărâre aparține proprietarilor americani, care menționează probleme logistice și creșterea costurilor ca fiind motivele principale pentru închiderea unității, inaugurate acum 130 de ani.

Impactul Asupra Angajaților

Conform liderului de sindicat, Sergiu Pele, vestea închiderii a fost o adevărată lovitură pentru muncitori, care se confruntă cu dificultăți emoționale și financiare. „Moralul lor este la pământ! Mulți au familii și credite de plătit, iar vârsta medie în fabrică este de peste 50 de ani, ceea ce face mai complicat să își găsească un nou loc de muncă”, a declarat Pele.

Procedurile de Concediere

Mihaela Jude, inspector superior la AJOFM Arad, a confirmat primirea unei notificări de concediere colectivă din partea companiei, specificând că încetarea contractelor de muncă este programată pentru sfârșitul lunii iunie. Angajații vor primi doar două salarii compensatorii, ceea ce a generat nemulțumiri în rândul lor.

Reacții și Critici

Ionel Rusu, fost lider de sindicat, a catalogat închiderea fabricii ca fiind „un act de crimă samavolnică industrială și economică”, considerând că aceasta contravine intereselor Aradului, României și Uniunii Europene.

Motivele Oficializate ale Închiderii

Compania a emis un comunicat în care explică motivele deciziei de închidere, menționând că aceasta a fost influențată de mai mulți factori, inclusiv „presiunile crescânde din industrie, costurile operaționale în creștere comparativ cu alte fabrici și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban”.

Context Istoric

Fabrica Astra Vagoane, deschisă în 1891, a fost prima unitate de acest tip din România. După închidere, toată producția va fi transferată în celelalte două fabrici deținute de americani, la Caracal și Drobeta-Turnu Severin. În plus, s-au manifestat deja interese din partea dezvoltatorilor imobiliari pentru terenul pe care este amplasată fabrica din Arad.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Social

Advertisement
To Top