Connect with us

Terheș: 22.000 de conturi TikTok din Turcia au susținut campania pentru AUR și Călin Georgescu

Politic

Terheș: 22.000 de conturi TikTok din Turcia au susținut campania pentru AUR și Călin Georgescu

Controversă privind campania electorală pe TikTok

Europarlamentarul Cristian Terheș a afirmat că peste 22.000 de conturi de TikTok din Turcia au fost implicate în campania electorală pentru Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) și Călin Georgescu, în contextul alegerilor programate pentru noiembrie 2024.

Declarațiile lui Cristian Terheș

Terheș, care a fost membru al comisiei pentru apărarea democrației din cadrul Parlamentului European, a participat luni la o dezbatere pe marginea unui raport francez referitor la manipularea alegerilor din România. El a evidențiat că TikTok a identificat inițial 4.453 de conturi din Turcia asociate cu AUR și Călin Georgescu pe data de 17 decembrie. După o actualizare pe 7 ianuarie, numărul acestora a crescut la 22.764, multe dintre ele având doar două sau trei clipuri.

„Aceste conturi, operate dintr-un stat non-UE, au fost folosite pentru a amplifica postările prin comentarii automate. Întrebarea care se ridică este cine a finanțat aceste activități. TikTok a menționat că o terță parte a fost responsabilă pentru plăți, dar nu a putut identifica exact persoanele implicate. Aceasta este o responsabilitate a statului român”, a declarat Terheș.

Îngrijorări cu privire la alegerile libere

Potrivit europarlamentarului, România are în prezent aproximativ 9 milioane de utilizatori pe TikTok dintr-o populație de 19 milioane, iar recent, platforma a anunțat că a eliminat 300.000 de conturi care au fost utilizate pentru a induce în eroare utilizatorii. Aceasta ridică întrebarea dacă alegerile au fost cu adevărat libere și corecte.

Terheș a subliniat, de asemenea, că Călin Georgescu a declarat zero cheltuieli în campania electorală, ceea ce a contribuit la anularea alegerilor, alături de manipulările constatate pe TikTok. El a menționat că 130 de micro-influenceri au fost implicați în campania lui Georgescu.

Aspecte legate de activitatea micro-influencerilor

„Este în regulă ca un micro-influencer să facă campanie electorală, dar este problematic dacă este plătit și nu dezvăluie acest lucru. Algoritmii au fost manipulați masiv, ceea ce a dus la dezinformare”, a adăugat Terheș.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Politic

Advertisement
To Top